Som perspektiv till alla som redan är färdiga med allt julhandlande, städ, bakande och lagande (källa: facebook) så ska jag skriva lite om mina förberedelser. Jag har köpt en julklapp hittills, jag har bakat en kaksort nästan färdig, pepparkakshuset är gräddat men ej dekorerat, julgransfoten är inköpt och granen beställd, maten är olagad, hemmet ostädat, ljusslingan som borde sitta på balkongkanten hänger lite hafsigt på väggen. Och just det…vi ska fira jul hos mig i år. Sitter här och försöker känna lugnet medan jag gör den sista inlämningsuppgiften. Sitter här och tänker att det ordnar sig, vi vuxna ska ändå inte ge varandra julklappar, vi ska inte ha så många kaksorter och så många rätter på julbordet. Jag hoppas jag lyckas behålla den tanken hela veckan. För man vet aldrig helt plötsligt kommer perfektionisten i mig fram som kräver en perfekt överdådig jul. Perfektionsten är en jobbig typ särskilt eftersom hon är bästis med tidsoptimisten. Kanske borde jag inte vara så hård med mig själv tidsoptimism och perfektionism kan uträtta storverk tillsammans, allt är liksom möjligt och man ger sig inte förren det är alldeles, alldeles perfekt!
Förresten så kom jag på en julig sak som jag har gjort, nämligen underbara julkort inspirerade av den här tjejen. Bilder kommer senare.
Vi ses!